Keväälle on aiemmin ilmoitetun mukaisesti suunniteltu alkeiskurssit pääkaupunkiseudulle (Espoo-Kirkkonummi), Porvooseen, Kotkaan, Savitaipaleelle ja Poriin. Kurssien aloittamista odotamme innolla, mutta vallitseva koronatilanne tekee suunnittelusta vaikeaa. Kouluttajat ovat varautuneet kouluttamaan keväällä, mutta jos aloitus venyy kesän puolelle, sitten voi tulla jo lomia eteen niin kouluttajilla kuin kurssilaisilla. Tässä tilanteessa emme valitettavasti voi taata, että jokainen suunniteltu kurssi toteutuu.

Koska aikataulut kiristyvät, alamme jo ottaa vastaan hakemuksia. Silloin kurssit saadaan käyntiin lyhyemmällä varoajalla, kun koronatilanne sallii treenaamisen aloittamisen. Hakemuksen jättäminen ei vielä sido mihinkään, mutta kun treenaus saa jatkua, lähestymme hakemuksen jättäneitä. Jätä siis hakemuksesi pian, niin olet mukana, kun kurssilaisten valinta alkaa.

Treenit on ajateltu alustavasti seuraavasti

Pääkaupunkiseutu: tiistaisin

Porvoo: maanantaisin ja torstaisin

Kotka: tiistaisin ja perjantaisin

Savitaipale: treenit vaihtelevina viikonpäivinä

Pori: sunnuntaisin (äitienpäivä-viikonloppuna mahdollisesti lauantaina, jos kurssi on voitu aloittaa silloin)

Kurssille voi hakea jos on osallistunut Etsijäkoiraliiton tutustumisluennolle. Kurssipaikat on harvemmin julkisten kulkuyhteyksien päässä. Treeneissä kukin vuorollaan etsii, on maalissa ja odottaa. Käytännössä treenaaminen on hyvin hankalaa ilman autoa.

Kerro hakemuksessa ainakin itsestäsi ja koirastasi sekä mahdollisista muista perheen lemmikeistä. Millainen harrastustausta teillä on? Miksi haluaisitte mukaan toimintaan? Kerro myös milloin kävit tutustumisluennon ja jos sinulla on muuta kokemusta liittyen kadonneiden eläinten etsintään.

Lähetä hakemuksesi Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Laita otsikkoon Alkeirskurssihakemus + paikkakunta, jolle haet.

Kurssille valittujen tulee liittyä Etsijäkoiraliiton jäseneksi, jos ei jo ole. Jäsenmaksu on 35e/vuosi. Alkeiskurssin maksu on 95e. Kurssin jälkeen treenit jatkuvat ns. treeniringissä ja ne sisältyvät jäsenmaksuun.