Etsijäkoiraliitolla on 15 valmista etsijäkoiraa.

Neuvontapuhelinnumerostamme 040-7248614 saa hyvät ja tapauskohtaiset neuvot karkuritapauksissa ja tarvittaessa myös yhteydet koirakoihin. Koirakkomme ovat valmiita auttamaan karkureita myös näin koronan aikana rajoitukset huomioon ottaen.
Alla lyhyet esittelyt koirista.

REMU, Helsinki

Jackrussellinterrieri, synt. 2015
Reipas pieni työmyyrä, joka ei kaupungin vilskeestä hätkähdä. Remun vapaa-ajan harrastuksiin kuuluu kaikenlaiset palloihin liittyvät aktiviteetit ja pehmolelujen kestävyyden testaaminen.

Kuva: Krista Rutanen

Remu nettisivuille

BISSE & SISU, Kouvola
Belgianpaimenkoira Malinoisit, synt. 2015 ja 2012
Molemmilla koirilla on tausta peltojäljeltä ja samalla varmuudella tehdään myös eläinetsintää.
Töitä tehdään tosissaan ja vauhdikkaasti, häiriöistä viis!!

BisseSisu

DONNA, Lappeenranta
monirotuinen Espanjan rescue, synt. 2014
Donna on iloinen pieni työmyyrä, joka on ketterä, nopea ja periksiantamaton.
Taustansa vuoksi Donnaa hieman hirvittää kaupungin äänet ja melske, joten parhaimmillaan se on etsinnöillä,
joissa saa tehdä työtä ilman turhia häiriöitä!! Donna käytettävissä satunnaisesti myös Pohjanmaalla.

Donna

MINI, Kirkkonummi
Lancashire Heeler, synt. 2013
Mini on pieni ja iloinen, mutta periksiantamaton etsijä, joka rakastaa palloja ja vinkuleluja.
Kuva: Claudia Erälahti

Mini

NOX, Rauma
Pitkäkarvainen collie, synt. 2017
Nox on reipas ja periksiantamaton etsijä. Se harrastaa etsintöjen lisäksi rally-tokoa ja hoopersia. Nox on myös osallistunut useampaan urheilukoiran jumppakurssiin ja tekeekin niitä harjoitteita mielellään.

nox

OSKU, Salo
Valkoinen länsiylämaanterrieri (westie), synt. 2016
Oskulla on terrierrin sitkeys, eikä töissä anneta periksi ellei erikseen keskeytetä. Osku rakastaa etsiä erityisesti kissoja, mutta ei myöskään kavahda hevosen tai jonkun muun erikoisemman eläimen etsimistä. Tekee etsintää suurella rakkaudella ja sen johdosta tämä onkin Oskun ainua harrastus.

Osku

PEPPI, Kouvola
Belgianpaimenkoira Malinois, synt. 2012
Peppi on rauhallinen ja tunnollinen etsijä, jolle on tärkeää kulkea karkurin jalanjälkiä.
Myös Pepillä on vahva tausta pk-harrastamisessa.

Peppi

RANSU, Porvoo
Walesinspringerspanieli, synt. 2015
Ransu on reipas etsijä, joka ei töissä ollessaan välitä häiriöistä tai riistasta. Vapaa-ajalla Ransu nauttii pitkistä metsälenkeistä ja toimii Kennelliiton kaverikoirana.

Ransu

REPE, Kerava
Espanjan rescue "podenco-mix", synt. 2015
Persoonallisen ulkonäön omaava Repe pitää etsinnöillä vauhtia yllä. Sen vahvuutena on myös viedä lähelle, tilanteessa, jossa lemmikki on takertunut kiinni hihnastaan. Etsinnät tehdään yhtä iloisesti ja vauhdilla, oli sitten etsittävä kissa, koira, hevonen, kani tai vaikka vuohi. Eläinetsintä on Repen tärkein harrastus ja vapaa-aikana nautitaan namien etsinnästä ja tempujen tekemisistä.

Repe

TAIKA, Kirkkonummi
kotimaan rescue, synt. 2015
Taika on parhaimmillaan rauhallisessa ympäristössä, jossa se saa keskittyä etsintätyöhön. Vapaa-ajalla Taika tykkää touhuta yhdessä perheen kanssa ja auttaa arkiaskareissa sekä tutkia myyrien koloja ja muita luonnon hajuja. Kuva: Claudia Erälahti

taika

TEMPO, Espoo / Savonlinna
P&S Snautseri, synt. 2011
Tempo on vapaalla varsinainen kulmakunnan kingi, mutta etsinnöillä hän on rauhallinen herrasmies, joka ottaa työt tosissaan.
Tempo lomailee ja keikkailee myös Savonlinnan seudulla.

Tempo.jpg

THOR, Tammisaari
Valkoinen länsiylämaanterrieri (westie), synt. 2015
Thor on innostunut työstään, eikä töissä ollessaan välitä häiriöistä. Thor on kissafani.
Vapaa-aikana Thorilla ei ole muita harrastuksia, vaan Etsijäkoiraliiton treenit vievät koiraharrastusajan. Kesäisin Thor veneilee.

Thor

SULO, Kotka
Australianpaimenkoira, synt. 2015
Sulo on energinen ja innokas etsijä. Sataa tai paistaa, niin töihin lähdetään aina innokkaasti ja vauhdilla, mutta etsinnät hoidetaan keskittynesti. Kotioloissa vaativa ja kiihtyy nollasta sataan hetkessä, mutta osaa myös rauhoittua tarvittaessa.

sulo 2

Trolli, Kirkkonummi
Lancashire Heeler, synt. 2014
Trolli on reipas etsijä, joka mielellään pitää omaa hauskaa jäljellä kuten syömällä mahdollisimman paljon pupun kakkoja matkan varrella. Trolli myös rakastaa yli kaiken metsää.

Trolli